Když někdo zemře a má pěnu u úst?
Zesnulý měl během pohřbu krvavou pěnu u úst. Jednalo se o náhlou smrt a pitva nebyla pro jeho vysoký věk provedena. Co je příčinou smrti?
16.10.2019. 05. 53 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 17.02.2007
Od: Kuban
Uživatelské číslo: 4 435
Citace (Martyn, 16.10.2019. 03. 27 – XNUMX:XNUMX)
. nebyla provedena pitva. Co je příčinou smrti?
Bez pitvy nelze příčinu smrti určit podle “krvavé pěny z úst!” Malé a střední podniky nejsou jasnovidné!
22.10.2019. 08. 57 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
72letý muž procházel domem a telefonoval, když upadl na tvář a zemřel. Přiložil jsem kopii úmrtního listu. Jsem lékař, ale ne patolog. Podle mého názoru to, co je napsáno v závěru, nenaznačuje bezprostřední příčinu smrti. Opravte mě prosím, pokud se mýlím.
Děkujeme!
22.10.2019. 16. 40 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 17.02.2007
Od: Kuban
Uživatelské číslo: 4 435
Topicstarter, neduplikujte témata. Moderovaná sekce!
22.10.2019. 19. 51 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
Citace (Chivas, 22.10.2019. 08. 40 – XNUMX:XNUMX)
Topicstarter, neduplikujte témata. Moderovaná sekce!
No, můžete odpovědět, jaké by mohly být důvody takového jevu? Pokud na základě výše uvedených údajů nelze stanovit diagnózu, tak můžete alespoň napsat, co by k takovému jevu mohlo přispět?
No a co by se psalo v patofyziologii?
Citace (Chivas, 22.10.2019. 08. 40 – XNUMX:XNUMX)
Topicstarter, neduplikujte témata. Moderovaná sekce!
No, můžete odpovědět, jaké by mohly být důvody takového jevu? Pokud na základě výše uvedených údajů nelze stanovit diagnózu, tak můžete alespoň napsat, co by k takovému jevu mohlo přispět?
No a co by se psalo v patofyziologii?
Citace (Chivas, 22.10.2019. 08. 40 – XNUMX:XNUMX)
Topicstarter, neduplikujte témata. Moderovaná sekce!
No, můžete odpovědět, jaké by mohly být důvody takového jevu? Pokud na základě výše uvedených údajů nelze stanovit diagnózu, tak můžete alespoň napsat, co by k takovému jevu mohlo přispět?
No a co by se psalo v patofyziologii?
Citace (Chivas, 22.10.2019. 08. 40 – XNUMX:XNUMX)
Topicstarter, neduplikujte témata. Moderovaná sekce!
No, můžete odpovědět, jaké by mohly být důvody takového jevu? Pokud na základě výše uvedených údajů nelze stanovit diagnózu, tak můžete alespoň napsat, co by k takovému jevu mohlo přispět?
No a co by se psalo v patofyziologii?
22.10.2019. 20. 53 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 30.11.2008
Od: Ruská federace
Uživatelské číslo: 11 273
Zveřejnil jsem všechny vaše zprávy. Příště se vyvarujte opakování.
22.10.2019. 21. 06 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 30.11.2008
Od: Ruská federace
Uživatelské číslo: 11 273
Při akutním kardiovaskulárním selhání je v případě selhání levé komory možné uvolnění pěnivého krvavého sputa. Jste lékař, takže se domnívám, že geneze toho je zřejmá: zhoršená plicní perfuze – metabolické poruchy na plicích (až plicní edém).
22.10.2019. 22. 41 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 16.05.2010
Uživatelské číslo: 21 553
Citace (Martyn, 22.10.2019. 09. 57 – XNUMX:XNUMX)
bezprostřední příčinou smrti.
Co je napsáno v řádku „a“.
Příspěvek byl upraven Lékař — 22.10.2019 — 22:42
23.10.2019. 14. 36 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
Co by mohlo být příčinou pěnění krve z úst mrtvoly přibližně dva dny po smrti. Žádné otevírání.
23.10.2019. 16. 15 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
Citace (Medic @ 22.10.2019. 14. 41 – XNUMX:XNUMX)
Co je napsáno v řádku „a“.
Poté, co jsme se podívali na příčinu smrti napsanou v úmrtním listu, zeptali jsme se lékaře, který provedl pitvu: “No, co skutečně vedlo ke smrti?” Odpověděl: “No, možná tam byla krevní sraženina.” Stále si myslíte, že „a“ – kardiovaskulární selhání by mohlo člověka takto zabít?
Děkujeme!
23.10.2019. 23. 06 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Moderátoři
Registrace: 30.11.2008
Od: Ruská federace
Uživatelské číslo: 11 273
Nemáme žádné další údaje. Smrt na kardiovaskulární selhání je možná. Je také možná „krvavá pěna u úst“ (důvod viz výše).
nebyla provedena pitva.
zeptali jsme se lékaře, kdo provedl pitvu.
24.10.2019. 06. 32 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
Citace (Radomír @ 23.10.2019 – 15:06)
Nemáme žádné další údaje. Smrt na kardiovaskulární selhání je možná. Je také možná „krvavá pěna u úst“ (důvod viz výše).
Jednalo se o dvě samostatné smrti. Jednou smrtí byla žena s krvavou pěnou během pohřbu. Nebyla provedena žádná pitva. Druhou smrtí je muž s pitvou. Položil jsem to jako dvě samostatné otázky. Z nějakého důvodu je moderátor spojil do jedné otázky.
Dlouho jsem na tomto webu nebyl a vlastně nechápu, proč to tak bylo.
Omlouváme se za zmatek. Druhou otázku s tou krvavou pěnou nechť moderátor pravděpodobně položí jako samostatný dotaz, jak jsem původně zadal.
24.10.2019. 08. 35 – XNUMX:XNUMX
Skupina: SME
Registrace: 1.03.2010
Od: jih Ruska
Uživatelské číslo: 20 320
Citace (Martyn, 23.10.2019. 14. 36 – XNUMX:XNUMX)
Co by mohlo být příčinou pěnění krve z úst mrtvoly přibližně dva dny po smrti. Žádné otevírání.
-Přítomnost onemocnění vedoucích k plicnímu edému;
-Vývoj hnilobných změn;
– Nesprávné balzamování.
24.10.2019. 19. 30 – XNUMX:XNUMX
Skupina: Účastníci
Registrace: 15.10.2019
Uživatelské číslo: 46 501
Citace (Radomír @ 22.10.2019 – 13:06)
Při akutním kardiovaskulárním selhání je v případě selhání levé komory možné uvolnění pěnivého krvavého sputa. Jste lékař, takže se domnívám, že geneze toho je zřejmá: zhoršená plicní perfuze – metabolické poruchy na plicích (až plicní edém).
Děkuji mnohokrát za odpověď! Souhlasím s tím, co jste napsal, ale z nějakého důvodu jsem si myslel, že za takových okolností by pěna měla být bílá. Cévy plic jsou „měkké“ (nízká elasticita) a mohou pojmout velké množství tekutiny, aniž by byla narušena celistvost cévní stěny, a to i při plicním edému. Myslím, že k prasknutí cévy v plicích je potřeba něco, co způsobí prudký vazospasmus a pak je možnost prasknutí/roztržení. Pěna je bílkovina z uniklé plazmy plus vzduchové bubliny, červená pěna je bílkovina plus vzduch plus červené krvinky z prasklých cév. V případě, o kterém mluvím, byla krev/pěna šarlatová. Nedokážu říct, jak často si to dcera nebožtíka otírala koutkem úst, ale rozhodně více než jednou během dvou hodin. Neproběhla žádná pitva. Souhlasím, že může existovat srdeční etiologie. A co plicní etiologie? Pokud se člověk například nadýchá vysoké koncentrace oxidu uhelnatého a smrt nastane velmi rychle, bude mít mrtvola šarlatovou pěnu u úst? Viděl někdy někdo šarlatovou pěnu na mrtvolách?
„Jistým znamením, že se člověk již nebude moci vrátit k životu, je mozková smrt. O to úžasnější je skutečnost, že před několika měsíci skupina amerických vědců objevila „zombie geny“ – alespoň to tvrdily titulky novin. Koneckonců, mluvili jsme o genech, které se aktivují ve tkáních, až když nastane smrt – a konkrétně v mozku,“ píše švýcarská publikace Tages-Anzeiger.
„Tým vedený Jeffrey Loebem z University of Illinois v Chicagu zkoumal vzorky mozkové tkáně od živých lidí. Vědci chtěli zjistit, zda se během procesu odumírání tkáně v laboratoři mění aktivita genů. Výsledky studie zveřejnili ve vědeckém časopise Scientific Reports.“
“Řada genů přestala fungovat během několika hodin po smrti tkáně v nervových buňkách odpovědných za složité úkoly, jako je paměť a myšlení.” To alespoň odstraňuje obavy, že lidé mohou věci vnímat i po mozkové smrti,“ uvádí publikace.
“Avšak 80 % genů překvapivě zůstalo aktivních po dobu 24 hodin, a to byly přesně ty geny, které buňky potřebují pro své každodenní fungování, a proto se jim říká housekeeping geny.” Nejpodivnějším způsobem v tomto případě reagovaly takzvané gliové buňky. V mozku se aktivují například při zánětlivých procesech. Vědci pozorovali, jak gliové buňky narostly do gigantických velikostí a rozvětvily se v umírající tkáni. Tento účinek byl nejvýraznější 12 hodin po smrti tkáně.
“V tiskovém prohlášení Loeb řekl, že skutečnost, že gliové buňky se staly tak velkými a aktivními, byla způsobena jejich úkolem vyčistit mozek po poškození, například když klesne hladina kyslíku nebo po mrtvici.” Soudní znalec Stefan Bolliger z univerzity v Curychu se nijak zvlášť nediví. “Tyto buňky se chtějí zbavit mrtvé tkáně v mozku, aniž by si uvědomovaly, že je zasaženo celé tělo,” říká.
“Klaas Buschmann, forenzní vědec z Fakultní nemocnice Schleswig-Holstein v Kielu, vysvětluje: “Smrt nastává ve fázích.” Jakmile se srdce zastaví, krev bohatá na kyslík už do orgánů neproudí. Orgány však reagují na nedostatek kyslíku různou rychlostí. “Mozek je nejcitlivější a utrpí trvalé poškození během tří až pěti minut,” říká Buschmann.
„Jiné orgány odolávají déle, což vysvětluje, proč mohou mít mrtvoly podivné reakce po mnoho hodin. Kriminalisté pomocí těchto jevů určují čas smrti. Například u lidí, kteří nedávno zemřeli, je při jemném hlazení na kůži stále vidět husí kůže, říká Bolliger. Ale pro testování reflexů existuje tvrdší metoda: udeřit do ruky. Pokud se biceps stáhne, znamená to, že smrt nenastala před více než osmi hodinami,“ píše se v článku.
„Není však pravda, že mrtví lidé mohou mrknout na ostatní,“ vyvrací běžný mýtus německý soudní patolog Buschmann. Opravdu však existuje test, kterým odborníci zkoumají obličejové svaly zemřelého. Připevňují mu elektrody na oční víčka, aby pomocí lehkých elektrických výbojů zjistili, zda svaly stále cukají a zda oko může mrkat.“
“Touto metodou můžeme vyvolat úsměv na mrtvém,” říká forenzní vědkyně Silke Grabherr. “U lidí, kteří zemřeli, se tyto reakce stále objevují přibližně osm až 10 hodin po smrti.”
„Protože lidé v minulosti o těchto procesech nevěděli, přišli s temnými vysvětleními, která se dodnes odrážejí v hororových příbězích. Odborníci například vysvětlují mýtus o upírech takto: „Když někdo otevřel rakev a uviděl uvnitř mrtvolu s neobvykle tlustým břichem, mohl by si myslet, že zesnulý jedl po smrti,“ říká Bolliger. Pokud by navíc z úst vytékala červenohnědá tekutina, dalo by se vyvodit děsivý závěr, že poslední potravou mrtvoly byla krev. (.) Tehdy lidé nevěděli, že žaludek mrtvého člověka bobtná v důsledku plynů, které se uvolňují při hnilobě, a že tekutina v ústech se objevuje i v důsledku rozkladných procesů.“
“Dnes můžeme najít vysvětlení pro všechny tyto zombie příběhy,” dodává Silke Grabherr a dává další. Skutečnost, že mrtví lidé, kteří se udusili nebo utopili, mohou údajně hlasitě vzdychat, pokud jsou převráceni. (.) To se vysvětluje tím, že při převrácení vzduch nebo pěna z plic zesnulého prochází kolem hlasivek a vede ke vzniku zvuku.
„Výraz ‚člověk zemře jen jednou‘ je v podstatě nepravdivý,“ uzavírá Grabherr. Orgány, tkáně a buňky každého zemřelého postupně odumírají. „Pro člověka samozřejmě není dobré, že nejdůležitější orgán, mozek, přestane fungovat jako první,“ říká Grabherr. „Ale na druhou stranu díky tomu zesnulý rozhodně necítí následné procesy umírání,“ uvádí Tages-Anzeiger.