Moderni reseni

Jak správně nainstalovat skleníky vzhledem ke světovým stranám? Odpovědi odborníků

Zajímá mě otázka správného a nejúčinnějšího umístění skleníku vzhledem ke světovým stranám, s přihlédnutím k regionu bydliště. Na internetu se o této problematice hodně diskutuje a i na našem webu se mezi sedmidákaři názory liší. Měl jsem zkušenost s prvním skleníkem s orientací východ-západ.
Na záhoně u severní dlouhé bočnice a na záhonu uprostřed skleníku rostla a plodila rajčata, na záhonu s jižní délkou bočnice dobře rostly papriky.
Přesto, jak správně nainstalovat skleníky?

To může být užitečné:

  • Jaký tvar skleníku je nejlepší? Jaká vzdálenost by měla být ponechána mezi skleníky?
  • Skleníky a skleníky – jaký je rozdíl?
  • Jaro a podzim, praktické a originální – skleníkové nápady pro každý vkus

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
54 komentářů 8 děkuji za otázku 2 oblíbených 7255 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Natalya Tomsk 5. března 2020, 06:30
Poděkovat! Poděkoval jsi 73580
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Připnutý komentář od sedek:

Existují dva způsoby, jak umístit skleníky vzhledem ke světovým stranám.
Latitudinal – rám a postele jsou nasměrovány podél šířkových linií, od východu k západu. Při šířkovém uspořádání je každá rostlina v řadě osvětlena od rána do večera.
Meridional – skleník a záhony jsou nasměrovány podél poledníků, od severu k jihu.
V meridionálním režimu svítí slunce na konci řady a osvětluje více jižní část záhonu (pokud je skleník instalován na severní polokouli). Rostliny ze severního okraje záhonu nedostávají dostatek světla, vytahují se a hůře plodí. Ale je snadné použít stínění (pouze na jižní straně).
Uspořádání skleníku by mělo být takové, aby v záhonech nebyly žádné oblasti s nedostatečným osvětlením. Rám musí být orientován tak, aby řady rostlin byly plně osvětleny od východu do západu slunce.
Šířkové uspořádání je nejlepší volbou pro všechny návrhy skleníků
Orientujete-li rámový diagram z východu na západ, budou rostliny přijímat dodatečné teplo v první polovině dne. V první polovině dne je aktivní fotosyntéza rostlin, které rozhodně potřebují hodně světla. Po obědě fotosyntéza klesá.

Všechny odpovědi a komentáře (54)
5. března 2020, 08:20

Natasho, moje také směřuje na východ-západ. Nebylo žádné jiné místo, takže to je ono. Slunce vám stačí pro oči a uši. Vše je normálně osvětleno, ale musíte to také zastínit.

5. března 2020, 08:25

Tanyo, myslím si totéž, že s vaším umístěním skleníku se rostlinám dostane mnohem více slunce, vyslechnu si rady, názory, doporučení, diskuze o výhodách a nevýhodách a budeme přemýšlet; tady bude náš hlavní problém v tom, že na severní dlouhé straně skleníku se sníh bude válet skoro pod kovovým plotem, obávám se, že tání sněhu se tam prodlouží a sloupky pod plotem jsou zatlučené. metodou butting bude smyta roztavenou vodou a plot se posune.

Přečtěte si více
Jak udržet ředkvičky čerstvé a šťavnaté na zimu

5. března 2020, 08:33

Tady, Natašo, jde o to, že skleník instalovaný ze severu na jih je po celý den osvětlen rovnoměrněji. Ale jak jsem již psal, nemám s tím problém. Nemůžete nechat více volného prostoru mezi skleníkem a plotem? Ne blízko plotu.

5. března 2020, 09:20
Tanyo, ne, takhle to nepůjde ((, tam je ta nejúrodnější země
5. března 2020, 09:36

Co když ho přesunete 3 metry od plotu, přestane být pozemek úrodný? Nakonec můžete zeminu vyměnit, vzít tuto úrodnou a přidat ji na záhony. A tu méně úrodnou vrátit zpět. Všechno se dá vyřešit. Ohrada je spíše škoda.

5. března 2020, 10:05

Tanyo, bude možné na těch třech metrech pěstovat nit?
v zásadě je to myšlenka, zvláště skleník na bloku, můžete to skutečně přetáhnout, je tam zamyšlený smajlík,
šest metrů skleníku po délce plotu mi docela vyhovuje,
Zdá se mi, že i geometrie místa se vizuálně zlepší, skleník nebude tolik trčet)))
musíme přemýšlet) teď to rozhodně nestihneme přetáhnout, máme tam spoustu trvalek,
a na podzim.

zde odstraňte všechny rostliny, túje, svidinu, mák a rozšiřte skleník

5. března 2020, 11:01

Za skleník samozřejmě můžete něco zasadit. Některé rostliny pro částečný stín. Černý rybíz krásně poroste. Pokud chcete něco dekorativního, můžete zvolit i rostliny. Nebude úplný stín, bude zde rozptýlené světlo. Taky ho mám stojící 2 metry od budoucího plotu, vůbec nepřekáží, naopak mi brání před zvědavými pohledy při práci na zahradě. A nepřekáží, nevyčnívá uprostřed zahrady.

Za skleníkem je po celé délce mého pozemku silnice. Obyvatelé léta po ní občas chodí a projíždějí auta.

5. března 2020, 10:39
Máme jih-sever, druhý stál východ-západ. To je také zajímavá otázka, možná vás přesvědčím, abyste se zeptali na druhou.
5. března 2020, 13:24

Sveto, ničemu jsem nerozuměl. Zdá se, že máte dva skleníky na opačných stranách a píšete o instalaci druhého skleníku?

5. března 2020, 13:29

Druhá byla zbourána loni. Sníh se probil. Byl vyroben ze starých okenních rámů s polykarbonátovou střechou. Taková nestydatá věc. No, ani jsem nic neslyšel o domě se sedmi dachami a netušil jsem, že se tím zahradnictvím tak nakazím, že jsem celé léto fňukal, že ho zbourám. A teď si říkám, jaká to byla blázen. A teď nechápu, jak instalovat druhý skleník. Píšu sem v naději, že si to Lenka přečte a taky rozsvítí a pokud bude šikovná, tak na další sezónu skleník určitě bude

5. března 2020, 13:54

Prailna, ta je přestane krmit, dodají cokoliv v nejkratším možném čase. Jak také sním o druhém skleníku!

5. března 2020, 11:47

V mém podniku byl jeden blok skleníků umístěn západ – východ, druhý sever – jih. Severojižní blok přirozeně poskytoval brzkou sklizeň, ale brzká sklizeň poškozuje celkovou sklizeň, a pokud je léto horké, pak byl výnosem horší než západo-východní blok. Ale pokud je léto zataženo, pak byl před západo-východním blokem. A často byl rozdíl ve výnosu pouze 100 gramů na metr čtvereční za 7 měsíců. Takže to opravdu neovlivňuje výnos. Umístěte to, jak chcete. Hodně štěstí.

Přečtěte si více
Spolehlivá stabilizace svahu: jehličnany v boji proti erozi

5. března 2020, 13:17
Vasily, 100 gr. Osobně to přežiju a nevšimnu si toho. Chci se jen cítit pohodlně. Děkujeme za vaše postřehy!
5. března 2020, 16:27

Vasily, děkuji a omlouvám se, že jsem svůj dotaz neformuloval správně,

Naším problémem není nedostatek slunečního světla, ale spíše nadbytek,
v létě, kdy je slunce za zenitem a skleníky je potřeba maximálně vychladit, musím všechna dvířka zakrýt krytem, ​​abych rostliny uchránil před spálením,
slunce svítí přísně na rostliny ve sklenících od 13:16 do XNUMX:XNUMX,
Zacloním dveře a průvan zeslábne,

Nenašla jsem žádné letní fotky, ale i ty zimní ukazují, že konce skleníků jsou vystaveny přímému slunci,
Myslel jsem si, že když skleníky rozložíme delší stranou, bude jednodušší dát na stranu skleníků kryt pro zastínění,

Navíc naše větry jsou převážně jihozápadní, takže dveře a větrací otvory budou vždy otevřené, skrz skleníky bude proudit průvan a zastínění jižních stran skleníků pomůže snížit teplotu ve sklenících.
konce skleníků včetně třetího, který na fotografii není, vypadají přísně na jih

5. března 2020, 19:18
Natasha – jsi bohatá žena! Tři celé skleníky! Také chci druhý na okurky a papriky.
5. března 2020, 19:28

Tanyo, čtvrtého bych neodmítl, není tam místo
to je třetí))

5. března 2020, 16:28
Ano, pro mě ani kilogram není velká ztráta, hlavní věcí je zachránit mě před horkem))
5. března 2020, 12:05

Oba skleníky – jak polykarbonátové, tak dřevěné pod netkanou textilií – mám orientované západ-východ. Navíc ten polykarbonátový mimo jiné stojí tak, že k večeru (v létě cca 16:30-17:00) je zakrytý stínem domu. A všechno je skvělé! Obecně s osvětlením nejsou žádné problémy, protože v létě je naše slunce vysoko a bezpečně osvětluje vše, dokonce i od západu na východ, dokonce i od severu k jihu.Zpočátku mě to stále trápilo, zkoušel jsem sázet nízko rostoucí plodiny a odrůdy podél „slunné“ strany, aby neblokovaly světlo ke zbytku, a pak jsem se přesvědčil, že to nemá smysl – v každé situaci je dostatek světla pro každého. A přestal jsem dovádět

5. března 2020, 13:20

Marino, moje jabloň blokuje světlo přibližně ve stejnou dobu. A nic, vše je v pořádku. Ale k večeru je pohodlnější pracovat ve skleníku, slunce už nehřeje.

5. března 2020, 13:59

Tady, Tanyo, je to pro mě také důležité. Během dne nemůžete vůbec jít do skleníku – je tam horko jako v lázních. Do večera můžete něco udělat

5. března 2020, 19:18
5. března 2020, 16:30

Tanyo, v našich sklenících můžete pracovat pouze do 10 hodin ráno, pak začíná parní lázeň nebo večer po 21 hodině.

5. března 2020, 19:12

Natašo, můžeš u mě začít pracovat po 16. hodině, když se pozorně podíváš na fotku, u levých dveří roste jabloň. Je to ona, kdo stíní skleník. Ve 4 hodiny odpoledne je slunce právě na levé straně. A v 9 hodin večer nemůžu nic dělat, běžím na zastávku, po 10. hodině už autobusy nejezdí vůbec. Už jsem několikrát šel domů. Jaké potěšení! Celou hodinu ve svižném tempu.

Přečtěte si více
Liška: fotografie, fakta o zvířeti, nejzajímavější věci o potomcích, životní styl lišky

5. března 2020, 19:24

Tanyo, vidíš, že máš přirozené stínění v podobě jabloně a tady máme všechno pod sluncem, i když máme zeleninovou zahrádku na severní straně domu, ale před sluncem opravdu není kam uniknout ,
a když skleníky natočíme proti větru, bude lepší větrání,
Obecně se do léta nic nezmění, ale tato myšlenka se mi v hlavě usadila.

5. března 2020, 17:51

Skleník je celý zabalený od slunce, vítr je jihozápadní, jako po většinu letních dnů, ale pokud je v této poloze skleníků průvan, je velmi slabý, vítr bičuje hlavně po stranách skleníků .

5. března 2020, 18:50

Natašo, mám 2 severojižní a líbí se mi víc. Dříve byl film umístěn východ-západ, byly problémy. Rajčata rostla v houštinách a velmi se protáhla. Ale moje oblast je slunečná a celý den bylo horko. A při instalaci východ-západ se jižní strana skleníku velmi přehřívala a květinové trsy se špatně usazovaly. Něco takového.

5. března 2020, 19:03

Tanyo, tak jižní strana se dá zastínit, ale jak zastínit konečky?
dveře jsou otevřené a na tři hodiny tam dopadá přímé slunce, na konečky věším přikrývku – průvan skoro žádný a vaječníky také vysychají

5. března 2020, 19:21
To je to, co dělám, stínuji to spunbond. Hodím to přímo na skleník.
5. března 2020, 19:23

Přesto jsou konce sever-jih, takže je zde více osvětlení pro rostliny. Další důležitou věcí je směr převládajících větrů v létě. My máme západní, takže střešní průduch musí být umístěn pod západním větrem, aby se skleník větral a zelenina se nespálila.

5. března 2020, 19:31

Maxime, boční okna jsme již předělali, otevírají se nyní paralelně se střechou, začínají se zvedat o 20 cm výše,
ale vítr fouká hlavně okny nebo otvírá dveře skleníků, zejména v květnu ((
jen stepní hurikány a vždy od jihozápadu.

5. března 2020, 19:53

Co takhle více osvětlení? Západní strana uvidí slunce až večer. Mám konce směřující na jihovýchod-východ až severozápad-západ (nevím, jestli to tak píšou)) Severní strana je tedy osvětlena až do oběda a jižní strana od oběda.

5. března 2020, 19:57

Tady byla Sveta, náš první skleník orientovaný na východ a západ, dokonale větraná,
zkrátka potřebujete naskenovat papírovou fotku, abyste pochopili, co chci říct
Pokud mě přemůže nespavost, zítra rozložím starý skleník.

5. března 2020, 20:01

Světlo, otázka není, jak si stojím, ale co je lepší! Je v mém skleníku přerůstání? Ukazuje se, že pokud slunce svítí z východu, západní postel není osvětlena? A naopak.

5. března 2020, 20:22

No jo, tu svoji si představuji s džunglí až ke stropu)) A pokud tam sedí lilkové papričky, tak asi bude prosvítat sluníčko

5. března 2020, 19:35

Přečtěte si více
Jak pečovat o růže v létě | V květinové zahradě ()

Žádné zvláštní problémy s teplem nevidím. Přehoďte přes skleník stínící síť a žijte v klidu!
Mimochodem, v roce, kdy jsme síť používali, jsme měli nejlepší papriky!

5. března 2020, 19:42

Jdeme znovu, dvacet pět
Jak potom otevřu boční okna?
opět vzor, ​​který vítr během několika minut roztrhá ((
na mé fotce, první i druhé, je vidět, že malý skleník s paprikami a okurkami je z konce zastíněn krytinou, na druhé fotce je vidět krytina a na střeše malého skleníku,
ale s tímhle velkým mě nic nenapadá ((
nebo natřete uhličitanovou modří nebo ji natočte ve větru,
Zajímalo by mě – když to vítr odfoukne, zmizí houba?

5. března 2020, 19:46

Ach, Natalya! Opět 744.
Na druhé fotce je jasně vidět, že vpravo je pouze jedno okno. Když fouká západní vítr, teplo ze skleníku spíše odvádí, než aby ho do něj vhánělo.

5. března 2020, 19:53

Maxime, jsou tam dvě boční okna, jedno proti druhému, vítr fouká jen oknem a dveřmi, které jsou otevřené,
Do samotného skleníku přes dveře neproudí žádný vzduch ((pouze u prahu skleníku je mírné proudění vzduchu.

5. března 2020, 20:02

Natalya, na mé fotce.
Je tam jedno okno. Musíme zaříznout další. Což by vypadalo na východ. Podél toku západního větru.

5. března 2020, 20:16

Děláte si ze mě srandu, pane, jsou tam dvě boční okna
nyní boční okna stoupají výše, dnes jsou předělaná

5. března 2020, 19:50

Maxime, stačí stínit pletivo na střeše? Zpočátku jej zásadně vytahuji ze země doprostřed nahoru, abych sazenice zastínil. A později to vytáhnu na střechu.

5. března 2020, 19:57
Ano, šířka je malá.
5. března 2020, 20:17

Chci se na jaře podívat na stavební pletivo na prodej. Ale protáhněte se od země k zemi. Jinak se mi zdá, že to nebude mít smysl. I když samozřejmě záleží jaké bude léto))

5. března 2020, 22:59

Mám jeden skleník sever-jih, druhý východ-západ. Jen jeden má na koncích průduchy, druhý má akorát velká dvířka. Hoří stejně, ne-li zastíněné. Můžu to ale zastínit jen zevnitř, zvenku to zajistit nemůžu, aby mi neodfoukl krycí materiál. Pravděpodobně, když připevníte stínící síť, vítr ji neodfoukne, ale prodáváme ji v malé šířce.

5. března 2020, 23:37

Takže můj kryt okamžitě vyletěl, stáhl jsem ho dovnitř. Doufám, že když si koupím pletivo, bude dobře držet. Je pravda, že stále nechápu, proč je síťovina zelená – opravdu se nezahřívá?

6. března 2020, 13:20

Existují dva způsoby, jak umístit skleníky vzhledem ke světovým stranám.
Latitudinal – rám a postele jsou nasměrovány podél šířkových linií, od východu k západu. Při šířkovém uspořádání je každá rostlina v řadě osvětlena od rána do večera.
Meridional – skleník a záhony jsou nasměrovány podél poledníků, od severu k jihu.
V meridionálním režimu svítí slunce na konci řady a osvětluje více jižní část záhonu (pokud je skleník instalován na severní polokouli). Rostliny ze severního okraje záhonu nedostávají dostatek světla, vytahují se a hůře plodí. Ale je snadné použít stínění (pouze na jižní straně).
Uspořádání skleníku by mělo být takové, aby v záhonech nebyly žádné oblasti s nedostatečným osvětlením. Rám musí být orientován tak, aby řady rostlin byly plně osvětleny od východu do západu slunce.
Šířkové uspořádání je nejlepší volbou pro všechny návrhy skleníků
Orientujete-li rámový diagram z východu na západ, budou rostliny přijímat dodatečné teplo v první polovině dne. V první polovině dne je aktivní fotosyntéza rostlin, které rozhodně potřebují hodně světla. Po obědě fotosyntéza klesá.

Přečtěte si více
Státní instituce Mozyr zonální centrum hygieny a epidemiologie oficiální stránky - UŽITEČNÉ VĚDĚT. PROČ ZÍVÁME?

6. března 2020, 16:49

Společnost SeDeK, děkuji mnohokrát,
Nikdy jsem neviděl podrobnější a podrobnější odpověď, stručnou a k bodu mého problému,
Teď je jasné, proč mám menší výnos z keře rajčat ze severního konce skleníku než z jižního konce,
a papriky ze severního konce skleníku nechtěly zčervenat,
a sklizeň lilku byla na severním konci menší.
Navždy si ji přidám do oblíbených
Nyní „SeDeK“ jsem s tebou navždy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button